Portret hejtera oczami kobiet biznesu! Kampania Nie hejtuję-motywuję nabiera rozpędu


Dlaczego hejter atakuje swoje ofiary? Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Pewne jest jedno: dzięki kampanii “Nie hejtuję – motywuję” coraz więcej osób zyskuje świadomość, że te działania nie są bezkarne, a pokrzywdzeni nie są pozostawieni samym sobie!



Pół żartem, pół serio można powiedzieć, że hejter to osoba, której wiele do szczęścia nie potrzeba. Wystarczy czyjaś porażka, choćby drobne potknięcie lub niepowodzenie, a czasem wręcz przeciwnie: sukces, np. awans, by hejter mógł rozwinąć skrzydła i działać w najlepsze. Skąd bierze się taka zawziętość?

– Hejter =człowiek z kompleksami, hejter = człowiek, który nie osiągnął sukcesu, hejter = osoba, która ma pretensje do całego świata, hejter = kłamca. Powiedz hejtowi NIE! Nie reaguj na hejt! Reagujesz = wykazujesz zainteresowanie = wzmacniasz sprawcę – mówi Monika Koszewska, pisarka, autorka poczytnych książek.

Monika Koszewska

Ktoś mógłby jednak powiedzieć, że hejt wcale nie jest nowym zjawiskiem. Trudno nie zgodzić się z tym twierdzeniem: wszak szkalujące plotki to groźna broń, z którą ludzie mierzyli się od zarania dziejów. Jednak dopiero niedawno ten proceder zaczął narastać na sile. Hejterzy znaleźli bowiem idealne środowisko dla swych poczynań, którym jest gwarantujący (pozornie!) anonimowość Internet. Skala zjawiska narasta w zastraszającym tempie. Próba dotarcia do motywacji zwolenników tej aktywności nie może ograniczać się do jednego, wypracowanego schematu. Wiadomo natomiast, że hejtu nie wolno lekceważyć:

– Hejt jest pożywką dla ludzi słabych. Hejtują osoby, które nie mają własnego życia i żyją życiem innych. Hejt to chęć poniżenia danej osoby. To zazdrość, że ktoś ma odwagę i działa, że potrafi wziąć sprawy w swoje ręce. Z pewnością hejt wywodzi się z niskiej samooceny i braku wiary w swoje siły. Żal mi tych osób, jednak one nie mają litości – ocenia Mirosława Kowalkowska, doradca finansowy i ubezpieczeniowy.

Jak zwalczać to zjawisko? Pomysłów jest wiele, na pewno pomoże kształtowanie właściwych postaw w najbliższym otoczeniu, edukowanie i informowanie społeczeństwa:

Mirosława Kowalkowska

– Zacznij od siebie i swojego podwórka. Z wszystkim. Z brakiem przyzwolenia na przemoc, czy to fizyczną, psychiczną czy finansową. Z brakiem przyzwolenia na poniżanie, zastraszania i wszystkie inne złe działania. Zacznij swoje dzieci uczyć zasad, ponoszenia konsekwencji, kar za  niewłaściwe zachowanie, ponoszenia odpowiedzialności za swoje czyny. Bądź wzorem dla nich i dla swojego otoczenia – radzi Magdalena Nowak, Succesful Advisor/CEO, Wealth Menagement Services Sp. Z o. o.

Magdalena Nowak

W myśl tej zasady, członkinie Europejskiego Klubu Kobiet Biznesu, chcąc wyrazić swój sprzeciw wobec nasyconych nienawiścią i zawiścią poczynań hejterów, pod koniec ubiegłego roku wzięły udział w kampanii “Nie hejtuję – motywuję”. Zasięg akcji szybko zaczął zataczać coraz szersze kręgi. Z jednej strony świadczy to o powadze problemu, z drugiej jednak: o determinacji pań zrzeszonych wokół Europejskiego Klubu Kobiet Biznesu, znanych postaci ze świata show-biznesu, które błyskawicznie poparły akcję, a także “zwykłych” osób chcących wyrazić swój sprzeciw:

– Kampania “Nie hejtuję – motywuję” spotkała się z ogromnym poparciem pań należących do Europejskiego Klubu Kobiet Biznesu. Wynika to oczywiście z idei Klubu, którą jest wzajemne motywowanie do rozwoju i inspirowanie – mówi Ilona Adamska, założycielka EKKB, pomysłodawczyni kampanii “Nie hejtuję – motywuję”. – Projekt nie ma zewnętrznych sponsorów, Klubowiczki same wykupiły symboliczną “cegiełkę”, którą był udział w profesjonalnej sesji zdjęciowej będącej manifestem poparcia akcji. To chyba najlepsza rekomendacja dla projektu, który powstał z impulsu, porywu serca. – dodaje.

Pod koniec kwietnia startuje specjalny program do szkół tworzony wspólnie z Fundacją Odzyskani mający na celu zwiększanie świadomości nt. negatywnych konsekwencji hejtu wśród młodzieży.

fot. Lidia Skuza

Dziś kampania “Nie hejtuję – motywuję” zrzesza stale rosnące grono osób chcących przeciwstawić się hejterom. Bez względu na to, czym zawistnicy kierują się w działaniach mających na celu zniszczenie czyjegoś wizerunku i obniżenie wiary w siebie!

***

W sesjach udział wzięli i akcję wsparli finansowo: Katarzyna Kędzierska-Stępień, Karolina Gorzkowska, Anna Guzior-Rutyna, Paulina Sosnowicz, Agnieszka Czajkowska-Wendorff, Monika Koszewska, Alina Roszczyńska, Anna Szałapska, Agnieszka Dąbrowiecka, Joanna Czerny, Renata Targosz, Bożena Ratyna, Aneta Sośnicka, Magdalena Nowak, Edyta Baczewska, Wiola Pietrzak, Alicja Wojciechowska, Agnieszka Tarasiuk, Beata Małowiecka, Monika Mularska-Kucharek, Dorota Lubczyńska, Anita Mikołajczyk, Anna Stępień-Kraska, Iwona Dziweńka, Iwona Paszkiewicz, Ewa Sidor, Anna Jadwisiak, Danuta Małgorzata Równiak, Małgorzata Wasilewska-Mańkowska, Katarzyna Kukielińska, Monika Smorczewska, Aurelia Wieczorek, Marlena Drygas, Joanna Maria Jastkowiak, Dawid Cukierski, Sylwester Jędra, Bogumiła Karolina Banaś, Sylwia Różalska – Lange, Małgorzata Pastuszek, Mirosława Kowalkowska, Elżbieta Matlak-Bętkowska.

Ambasadorzy kampanii: Weronika Rosati, Teresa Rosati, Monika Richardson, Beata Sadowska, Anna Korcz, zespół Blue Cafe, Marek Kaliszuk, Krystian Wieczorek, Daria Widawska, Katarzyna Miller, Katarzyna Pakosińska, Anna Maruszeczko.

Joanna Bielas

1+

Udostępnij:

Polecane artykuły

Czasowa głodówka jako sposób na uzdrawianie

Według wielu ekspertów, współczesny model jedzenia zakładający trzy posiłki dziennie i przekąski nie ma podstaw naukowych, ani wynikających z historii naszych przodków – wręcz przeciwnie,

Send Us A Message