Amerykański projektant jest znakomitym przykładem na to, że warto marzyć, a wiara w te marzenia potrafi przenosić góry, mimo braku pieniędzy czy koneksji. Warto zatem przyjrzeć się bliżej historii marki wykreowanej przez Tommiego Hilfigera.
Gdy 24 marca 1951 roku w niewielkiej miejscowości Elmir w stanie Nowy Jork, przyszedł na świat Tommy Hilfiger, jego rodzice nawet nie przypuszczali, że ich drugie z dziewięciorga dzieci stanie się modowym potentatem. Szczytem marzeń dla katolickiej rodziny o irlandzkich korzeniach było, aby ich potomek został inżynierem…
Tommiego interesowały jednak zupełnie inne sprawy: piłka nożna i rock. W latach licealnych do kręgu zainteresowań przyszłego projektanta doszła również moda. Okazało się bowiem, że mieszkająca w niewielkim mieście młodzież nie miała szans by ubierać się, jak ich muzyczni idole czy wielkomiejski rówieśnicy. Dlatego Tommy wraz z kolegą postanowili sprowadzać z Nowego Jorku modowe nowinki np. spodnie dzwony i sprzedawać je w Elmirze. Pomysł chwycił, a butik People’s Place stał się kultowym miejscem spotkań młodzieży.
Niestety, młodzieńcza lekkomyślność i brak znajomości zmieniającego się prawa zadecydowały o zamknięciu sklepu. Dla Tommiego była to bolesna, ale jak sam po latach przyznał, ważna i cenna lekcja, zrozumiał bowiem, że w tej branży liczą się nie tylko wizje projektantów, ale też znajomość twardych reguł biznesu. Być może dlatego będąc w Nowym Jorku, przyjął propozycję niezwykle wpływowego i zamożnego partnera biznesowego, który zaoferował mu potężne zaplecze finansowe. Dzięki temu Hilfiger mógł skupić się na projektowaniu, otwieraniu kolejnych butików i pełnych rozmachu akcji marketingowych z udziałem takich gwiazd jak Dawid Bowie, Michael Jackson, Leonardo DiCaprio czy Mariah Carey.
Dziś w obrębie marki Tommy Hilfiger funkcjonuje kilka submarek o szerokim spektrum, na czele z Tommy Sport z odzieżą sportową, Tommy Hilfiger for Home z akcesoriami domowymi, czy Hilfiger Denim wytwarzającej ukochane jeansy, od których przecież wszystko się zaczęło…
Znakiem rozpoznawczym marki są mocne, kontrastowo zestawiane kolory, w szczególności granatowy, biały i czerwony, nonszalanckie, pełne wygody kroje, które śmiało można kojarzyć z takimi dyscyplinami sportowymi jak żeglarstwo, golf czy tenis. Jednym słowem, kreacje od Tommy Hilfiger to propozycja dla energicznych osób ceniących sobie elegancję, ale w ujęciu zdecydowanie bardziej ekskluzywnym. Dopełnieniem tego stylu są akcesoria i perfumy True Star, wykreowane przy współpracy, nomen omen, prawdziwej gwiazdy, Beyonce.
Jednym słowem, Tommy Hilfiger jest znakomitym przykładem na to, że marzenia, gdy idą w parze z ciężką pracą, mogą się spełnić!
Koniecznie zerknijcie na nową kolekcję marki: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/tommy-hilfiger-kolekcja-wiosna-moving-forward-together-wiosna-2021
Joanna Bielas