Rośnie zapotrzebowanie na menedżerów, którzy rozumieją potencjał Sztucznej Inteligencji i potrafią efektywnie wykorzystywać to narzędzie w wielu aspektach zarządzania organizacją – a co za tym idzie, coraz większą popularnością cieszą się studia menedżerskie, skoncentrowane na praktycznym użyciu AI przez menedżerów. W Szkole Biznesu Politechniki Warszawskiej zainteresowanie przełożyło się na wzrost aplikacji i uruchomienie dodatkowego naboru.
Trudno wyobrazić sobie postęp transformacji cyfrowej bez AI. Sztuczna Inteligencja rewolucjonizuje świat biznesu i wpływa na to, jak wyglądają i funkcjonują współczesne organizacje. Dziś AI dotyka praktycznie każdej gałęzi biznesu i każdego obszaru działalności organizacji. Niezwykła wszechstronność AI sprawia, że przenika ona niemal każdy aspekt działania i zarządzania, rysując przed organizacjami nowe perspektywy i optymalizując istniejące procesy.
AI umożliwia przedsiębiorstwom nie tylko zbieranie ogromnych ilości informacji, ale również wydobycie z nich wartościowych wniosków. Systemy oparte na Sztucznej Inteligencji potrafią przetwarzać dane w tempie, które jest poza zasięgiem tradycyjnych metod. To z kolei pozwala firmom lepiej zrozumieć potrzeby klientów, przewidywać zmiany rynkowe i podejmować bardziej świadome decyzje. Potencjał AI wykracza jednak poza analizę danych – Sztuczna Inteligencja może bowiem automatyzować wykonywanie rutynowych, powtarzalnych zadań, które przekłada się na oszczędność operacyjną oraz oszczędność czasu. Zoptymalizowane może być tak naprawdę wszystko – procesy produkcyjne, obsługa klienta, zarządzanie zasobami ludzkimi czy narzędzia marketingowe
Nie atut, a konieczność
Wszystko to sprawia, że umiejętność skutecznego korzystania z potencjału AI należy postrzegać nie tyle w kategorii kompetencji odległej przyszłości, co kluczowego komponentu sukcesu biznesowego już teraz.
Przedsiębiorstwa i instytucje coraz mocniej zdają sobie sprawę z korzyści płynących z AI, a co za tym idzie – rośnie zapotrzebowanie na kadrę menedżerską posiadającą wiedzę i umiejętności niezbędne do efektywnego wdrażania i zarządzania tym narzędziem. W konsekwencji rośnie również popularność programów menedżerskich koncentrujących się na AI i oferujących pogłębienie i poszerzenie wiedzy oraz kompetencji, niezbędnych do odniesienia sukcesu w roli lidera rozumiejącego rolę Sztucznej Inteligencji w biznesie.
– W tak konkurencyjnych realiach umiejętność wykorzystania potencjału AI w praktyce wkrótce przestanie być jedynie atutem, a stanie się koniecznością – diagnozuje Joanna Pęgier, Dyrektor Marketingu w Szkole Biznesu Politechniki Warszawskiej.
AI w formule… i w nazwie
Szkoła Biznesu Politechniki Warszawskiej w 2023 roku rozszerzyła formułę dwóch programów MBA (Master of Business Administration). Studia MBA Digital Transformation oraz MBA Finance & Technology – teraz funkcjonujące pod nazwami MBA AI & Digital Transformation oraz MBA AI, Finance & Technology – zostały wzbogacone o treści koncentrujące się wokół AI i praktycznych aspektów jej implementacji w zarządzaniu organizacją.
– Nasza oferta programowa jest nieustannie aktualizowana, by odpowiadała na wyzwania, z jakimi zmagają się – i będą się zmagać – współczesny świat biznesu oraz menedżerowie. Nie inaczej było w przypadku dwóch naszych programów menedżerskich. Otrzymujemy od kandydatów i studentów sygnały, że rozszerzenie ich formuły było strzałem w dziesiątkę, który przekonał wielu kandydatów do decyzji o podjęciu właśnie tych studiów. Liczba aplikacji na programy menedżerskie zwiększyła się o około 50 %, a w przypadku programu MBA AI & Digital Transformation postanowiliśmy uruchomić dodatkowy nabór – dodaje Joanna Pęgier, Dyrektor Marketingu w Szkole Biznesu Politechniki Warszawskiej.
Nowa edycja studiów MBA AI & Digital Transformation wystartuje już 8 grudnia. Rekrutacja trwa do 27 listopada. Szczegóły na temat programu MBA AI & Digital Transformation dostępne są na stronie Szkoły Biznesu Politechniki Warszawskiej.