Proste wskazówki, jak znaleźć najlepszego copywritera do firmy

Stworzenie genialnego, przekonującego i ciekawego tekstu nie należy do najprostszych zadań. A jest niezbędne w działaniach PR-marketingowych w przypadku każdej firmy, która chce się wyróżnić na tle konkurencji. Najlepsze teksty umiejętnie prezentują zalety produktów i usług oraz korzyści z ich nabycia, a także zachęcają czytelnika do działania. Większość ludzi uważa, że napisanie dobrego tekstu – na stronę internetową, opisu produktu lub kategorii do sklepu internetowego, artykułów na blog firmowy czy do publikacji w mediach jest proste i nie wymaga żadnych umiejętności. Nie popełniaj tego błędu! Sercem i duszą budowania świadomości marki oraz wszystkich wypowiedzi w firmie jest dobrze napisany tekst. Z tego artykułu dowiesz się, jak znaleźć najlepszego copywritera do swojej firmy.

Spis treści:

  • Dobry copywriter czaruje słowami
  • Pisze teksty dla ludzi i wyszukiwarek
  • Ma doświadczenie w pisaniu tekstów na strony internetowe
  • Posiada imponujące portfolio
  • Zna zasady SEO
  • Korzysta z intuicji i umiejętnie wypowiada się głosem danej marki
  • Copywriterka pasjonatka — napisze najlepsze teksty dla Twojej firmy

Dobry copywriter czaruje słowami

Świetny copywriting sprawa, że czytelnicy skupiają się na przekazie, a dodatkowo umiejętnie przenosi ich w emocjonującą podróż, która dotyka różnych zmysłów. Opowiada historię językiem korzyści, zatapiając w nim fakty oraz zalety z korzystania z produktu lub usług. Dobrze napisany tekst dostarcza wszystkich odpowiedzi, rozwiewa potencjalne obawy związane z nabyciem produktów lub korzystaniem z usług i przygotowuje czytelnika do działania.

Najlepsi copywriterzy dopasowują słowa i obrazy, do opisywanej firmy, jej wartości i produktu. Odpowiednio zaprojektowana wizja będzie miała kluczowe znaczenie dla powodzenia danej kampanii, nawet jeśli zatrudniasz copywritera jedynie do napisania opisów kategorii czy produktów.

Pisze teksty dla ludzi i wyszukiwarek

Copywriting SEO i content writing to umiejętność pisania wartościowych artykułów. Z jednej strony ich zadaniem jest przekonanie czytelnika do twojej marki, produktów i usług. Z drugiej zaś strony powinny być przyjazne dla wyszukiwarek, odpowiednio nasycone słowami kluczowymi i przygotowane zgodnie z zasadami SEO. Dobry copywriter doskonale rozumie, że pisanie tekstów dla ludzi i dla Google to najlepsze rozwiązanie.

Ma doświadczenie w pisaniu tekstów na strony internetowe

Najważniejszym aspektem, na który warto zwrócić uwagę podczas poszukiwania copywritera, jest jego doświadczenie. Zauważam, że po pandemii pojawiło się mnóstwo osób oferujących usługi copywritingu. Wszyscy chcą pracować, pisząc zdalnie z domu, jednak nie każdy ma odpowiednie umiejętności i predyspozycje. Najlepsi copywriterzy będą mogli pochwalić się ogromnym doświadczeniem w przygotowywaniu wszelkiego rodzaju treści na strony internetowe, takich jak: teksty na strony, opisy kategorii i produktów do sklepów, treści do newslettera, artykuły na blogi. Jeśli zależy Ci na stworzeniu treści, które mają moc, polecam zatrudnienie copywritera, który zna się na swoim fachu. Jako pasjonatka wszelkich form pisania, prowadząca popularny blog o copywritingu, doskonale wiem, jak stworzyć treści, które przyniosą twojej firmie multum korzyści.

Współpraca z copywriterem, który ma doświadczenie w pisaniu porywających tekstów na strony internetowe, jest kluczowa, jeśli chcesz wyróżnić się na tle konkurencji.

Posiada imponujące portfolio

Jestem uzależniona od pisania, dlatego poza redakcją kosmetyczną TrustedCosmetics.pl, gdzie piszę o sprawach kosmetyczno-urodowych, prowadzę także popularny kobiecy blog lifestylowy SposobyNaZycie.pl. Każde z tych miejsc jest moim portfolio, dzięki którym potencjalni klienci mogą poznać mój warsztat pisarski i doświadczenie. Warto szukać content writera znającego branżę, gdyż prawdopodobnie umiejętnie trafi w pragnienia i potrzeby potencjalnych klientów. Jednak profesjonalista, który od ponad 10 lat pracuje w zawodzie copywritera, nawet jeśli dotąd nie pisał na dany temat, także ma predyspozycje do tego, by przygotować najlepsze teksty na zamówienie.

Zna zasady SEO

SEO to nic innego jak magiczna wiedza, która pozwala przygotowywać treści przygotowane pod wyszukiwarki. Prościej mówiąc, dobrze napisane teksty SEO ułatwiają potencjalnym klientom znalezienie Twojej firmy w wyszukiwarkach takich jak Google. Potwierdzeniem tego, że dobrze wykonuję swoją pracę na co dzień, jest fakt, że niemal każdego dnia kontaktują się ze mną klienci, którzy przeczytali przygotowane przeze mnie teksty i chcieliby, abym pisała treści dla ich firm.

Renata Zielezińska

Najlepsi w branży copywritingu doskonale wiedzą, że zarówno ludzie, jak i wyszukiwarki lubią atrakcyjne treści, które:

  • odpowiadają na pytania czytelnika,
  • są optymalnie nasycone słowami kluczowymi,
  • są rozdzielone nagłówkami i podtytułami,
  • mają pogrubione słowa kluczowe,
  • są długie i wyczerpują temat.

Korzysta z intuicji i umiejętnie wypowiada się głosem danej marki

Najlepsi copywriterzy wiedzą, że poza słuchaniem własnej intuicji, muszą zrozumieć i poznać biznes swoich klientów. Dopiero korzystanie z tej wiedzy sprawia, że mogą przygotować treści, które zachwycają i zachęcają do zapisu na newsletter czy zakupu produktów lub usług.

Bardzo często wykorzystuję moją intuicję w pracy copywriterki. Staram się też zrozumieć potrzeby zarówno klienta (czyli firmy, która podejmuje ze mną współpracę), jak i jego klientów (czyli osób, do których ostatecznie ma trafiać taki tekst). Większość z firm ma wypracowany specyficzny głos marki, do którego copywriter powinien się dostosować (może też go stworzyć). Istnieją też takie marki, które chcą sprzedawać swoje produkty lub usługi poprzez dobrze wysmakowane teksty. Trzeba w nich — poza emocjami — pobudzić zmysł smaku czy węchu.

Copywriterka pasjonatka — napisze najlepsze teksty dla Twojej firmy

Mam tę przyjemność, że zajmuję się zawodowo tym, co jest moją pasją i sprawia mi mnóstwo przyjemności. Pracuję zdalnie z zacisza własnego domu i każdego dnia zdejmuję ciężar przygotowywania odpowiednich treści na strony i blogi firmowe dla moich klientów. Rytmicznie wystukuję kolejne literki, by pisać zachwycające teksty, które porywają czytelników, zachęcają ich do podjęcia działania. Każdego dnia z dbałością o najdrobniejszy szczegół, wrodzoną ciekawością dziecka i przy korzystaniu z mojej copywriterskiej intuicji tworzę najpiękniejsze teksty na zlecenie dla moich klientów, które wspomagają rozwój ich biznesów.

Zapewniam atrakcyjne, unikalne i zgodne z zasadami SEO teksty. W związku z tym, że satysfakcja klienta jest dla mnie priorytetem, zawsze daję gwarancję jakości.

3+

Udostępnij:

Polecane artykuły

Send Us A Message