Joanna Mosur: Pandemiczny świat biznesu, czyli jak grać, żeby wygrać?

– Wszystkim, którzy podążają za marzeniem o startupie – nikt nie mówi, że założenie i rozwój firmy jest łatwe. Dlatego ważne jest, aby zadbać o swój mindset – każdego dnia musisz być zmotywowany na tyle, aby konsekwentnie małymi kroczkami osiągać swoje cele. Wszyscy mamy marzenia, ale tylko działanie daje szansę na ich realizację. – mówi Joanna Mosur.

Ilona Adamska: Jesteś Założycielem i Dyrektorem aplikacji MasterMatch.online ® , która służy do wymiany usług biznesowych między przedsiębiorcami. Skąd pomysł na jej założenie i dlaczego MasterMatch?

MasterMatch powstał jako wypadkowa tego co się dzieje na rynku po pandemii. Dla wielu sytuacja na rynku praca stała się niepewna, 69% badanych przez Infuture Institute przyznaje się, że utraciło poczucie bezpieczeństwa, odczuwa strach o prace i finanse. 51% badanych osób czuje osamotnienie i ograniczenie relacji. Uwaga jest nakierowana na walkę z chorobą, ale równocześnie brakuje wsparcia oraz systemowych rozwiązań, które przeciwdziałałyby negatywnym trendom postpandemicznym. Z drugiej strony rozwinęły się nawyki coraz częstszego korzystania z dobrodziejstw technologii, która zapewnia nam wygodę działania i zaspokajania potrzeb kontaktu z innymi poprzez spotkania online. Pomimo sympatii oraz woli spotkania się z innymi, jednak tego nie robimy – jesteśmy zmęczeni, mamy do zrobienia inne rzeczy, musimy się umówić i dojechać na miejsce spotkania. Więc co wybieramy? Narzędzia cyfrowe. Nie musimy się przemieszczać, czekać na znajomych, chcemy elastyczności i wygody. Dlatego postanowiłam powiązać coraz silniejszy trend cyfryzacji oraz poszukiwania przestrzeni do monetyzacji naszych umiejętności i wiedzy, a równocześnie przyczyniać się do wzmacniania przedsiębiorczości. I tak powstał MasterMatch.online razem przy współpracy ze wspólnikiem Markiem Bryłą. MasterMatch umożliwia właścicielom firm i specjalistom tworzenie bezpośrednich relacji oraz połączeń przy wykorzystaniu sztucznej inteligencji, do wymiany wiedzy i doświadczeń między nimi. MasterMatch.online to otwarcie na digitalizację, ale równie istotny jest również czynnik ludzki i indywidualne traktowania każdego partnera w tworzącej się relacji biznesowej. „Master” – to każda osoba, która dołączy do naszej sieci, a „Match” to z angielskiego inteligentne dopasowanie do niego Partnera Biznesowego, którego szuka.

Jak MasterMatch buduje wiarygodność firm, które do niej dołączyły?

Jest to społeczność samoregulująca się, tzn. że po każdym udzielonym wsparciu Master dostaje zestaw punktów, który wlicza się do jego ogólnego poziomu ekspertyzy. Im więcej punktów tym większy autorytet eksperta w sieci i tym bardziej wiarygodniejszy jest on oraz jego firma w oczach innych. Dzisiaj nie chcemy już wydawać majątku na kampanie w Google, aby być zauważonym – chcemy, aby ludzie przychodzi do nas, bo jesteśmy dobrzy w tym co robimy, bez względu na nasz budżet marketingowy. My też nie chcemy iść do pseudo fachowców – chcemy porad od najlepszych. Proszę zauważyć od kogo kupujemy jako ludzie – czy czytamy sponsorowane artykuły przez zakupem, czy może oglądamy jak influencer na żywo korzysta z jakiegoś produktu i swobodnie mówi o jego wadach i zaletach? Dzisiaj chcemy kupować po pierwsze od ludzi, a po drugie od ludzi autentycznych. To dlatego osoby na Instagramie lub TickToku tak dużo zarabiają i otrzymują niesamowite oferty od czołowych marek. Spada popularność tradycyjnego marketingu, który ma tendencję do „wciskania” produktów lub usług klientom, którzy nie czują potrzeby ich posiadania. Zamiast tego, w MasterMatch możemy znaleźć kontrahentów z silną potrzebą i dopasować dla nich wiarygodnych Partnerów Biznesowych. Na tym polega szybki zwrot w sprzedaży. To najbardziej efektywny sposób rozwoju każdego biznesu.

Stworzyłaś system do budowania marki ekspertów. Co użytkownik jeszcze znajdzie w aplikacji? 

84% klientów kupuje produkt/usługę po obejrzeniu wideo marki (Wyzowl), a 93% badanych firm przyznaje, że dany klient kupił u nich po raz pierwszy dzięki obejrzeniu wideo na social media (Animoto). Dlatego oferujemy naszym Ekspertom – Masterom, nie tylko pozyskiwanie istotnych dla nich leadów biznesowych, ale również zbudowanie profesjonalnego profilu eksperta w sieci, poprzez wideo oraz jego promocję. Dzięki temu nie tylko rośnie wiarygodność jego marki osobistej i firmowej, ale również zasięgi i rozpoznawalność. Pozwalamy również ekspertowi tworzyć/organizować wydarzenia w społeczności, widoczne dla wszystkich, a niedługo dodamy funkcje, które automatyzują i ułatwiają pracę z leadami. Naszymi klientami są zarówno firmy działające w Internecie, jak i takie, które funkcjonują tylko offline. Bo każdy chce więcej sprzedawać, a my to właśnie zapewniamy. Każdy potrzebuje nowych klientów, a nasze innowacyjne podejście jest skuteczne w ich pozyskiwaniu.

Opowiedz proszę, jak wygląda od kuchni zarekomendowanie sobie takich dwóch osób, do wzajemnego wsparcia biznesowego? 

Cały proces rozpoczynamy od rejestracji jako ekspert – Master. Wówczas możemy ze swojego konta swobodnie wysyłać do sieci swoje zapytania biznesowe podając 3 punkty. Przedstawię to na ostatnim przykładzie jakie nasza aplikacja rozwiązała:

  1. Opisz jaki jest Twój problem – użytkownik pisze: „Moim problemem jest to, że jestem głównym i jeszcze jedynym sprzedawcą w firmie.”
  2. Czego oczekujesz – użytkownik pisze: „W jaki sposób zmotywować zewnętrznych handlowców do pracy w skali?”
  3. W jaki sposób próbowałeś rozwiązać ten problem do tej pory – użytkownik pisze: „Próbowałem mieć zewnętrznych handlowców, ale oni nie są do końca zaangażowani. Zatrudniam rozważenie ich u siebie wewnętrznie.”

Algorytm wybiera z sieci drugiego Mastera, który podczas rejestracji wypełnił swój profil podając doświadczenie i posiadane umiejętności. Jest to ważne, aby każdy Master – ekspert wypełnił dokładnie swój profil, ponieważ w oparciu o słowa kluczowe algorytm zarekomenduje go jako eksperta do tego zapytania. Jeśli ta osoba ma czas i chce się zająć tym wyzwaniem to akceptuje prośbę i dopiero wówczas Masterzy są ze sobą łączeni i mogą uzgodnić dalsze szczegóły.

Joanna Mosur

Czym w takim razie MasterMatch różni się od LinkedIn?

Po pierwsze my nie ograniczamy zasięgów – nie zarabiamy na tym, jak dużo włożysz w reklamę. U nas jest stała opłata miesięczna za członkostwo w profesjonalnej sieci ekspertów i możesz ją anulować w dowolnym momencie. Jeśli utworzysz wydarzenie u nas – będzie ono widoczne dla każdego w sieci. Po drugie, nie nakładamy limitu wysyłania wiadomości, u nas masz możliwość nawiązania nieograniczonej liczby połączeń. Po trzecie – u nas nie ma wyszukiwarki, więc oszczędzasz czas na filtrowaniu i poszukiwaniu istotnych dla siebie osób, ponieważ wykonuje to za Ciebie matematyka i statystyka. Po czwarte – skupiamy osoby, których celem jest wymiana wiedzy i doświadczenia, a nie jedynie posiadanie profilu w serwisie, dlatego zapraszamy osoby bogate w wiedzę i doświadczenie z obszarów takich jak:

-marketing online,

-budowanie strategii biznesowej,

-prawo,

-pozyskanie finansowania,

-inwestycje,

-budowanie i zarządzanie zespołem,

-leadership,

-mentoring biznesowy,

-usługi doradcze IT,

-zarządzenie procesami w firmie. 

Jak MasterMatch radzi sobie w pandemii? 

Z naszego punktu widzenia obserwujemy, że pandemia wymusiła szybszą cyfryzacje wielu biznesów i wywołała zubożenie relacji społecznych. MasterMatch z kolei to strategiczny Partner Technologiczny dla kreacji i ekspansji marek online. Współczesny Internet stwarza niespotykane dotąd możliwości docierania do nieograniczonej liczby klientów oraz skalowania i zwiększania sprzedaży, a ponieważ my budujemy cyfrowe mosty między usługodawcami, to jesteśmy w stanie wykreować sprzedaż nakierowaną na najlepsze efekty. Łączymy chłodne kalkulacje algorytmów z najnowszymi trendami marketingowymi i przenosimy radosną ludzką integrację do świata on-line tworząc całkowicie nową, skuteczną jakość. Dlatego MasterMatch w czasie pandemii nie tylko buduje i utrzymuje relacje biznesowe, ale jest w stanie wesprzeć w tym innych przedsiębiorców.

Wcześniej pracowałaś w wielkich korporacjach – Citi Europe, Credit Suisse, BNY Mellon, a dzisiaj sama układasz od początku firmę. Czy korporacja i startup technologiczny mają ze sobą jakiś wspólny mianownik? 

Praca w bankach już na zawsze będzie nieodzownym elementem tego co robię w biznesie, tym bardziej, że pracowałammprzy projektach IT. Korporacje dają Ci bardzo dużo – możesz podpatrzeć jak są zorganizowane i wiedzieć jak poukładać swoją  firmę, wiesz gdzie są słabe punkty i jak je możesz pominąć u siebie, dowiadujesz się jak rekrutować, jak dobierać ludzi do zespołu, jak układać procesy, jak komunikować się z klientem, jak raportować, i jesteś świadomy tego w jaki sposób automatyzacja zwiększy efektywność Twojej pracy i firmy. Dla mnie to był wspaniały czas uczenia się, a wnioski z tych lekcji mogę teraz zastosować u siebie. Ten know-how biznesowy można wykorzystać jako przewagę konkurencyjną i od początku dobrze zarządzać swoim startupem.

Jak wyglądały prace nad tą aplikacją? 

My pracujemy nad aplikacją zgodnie z metodologią AGILE, używaną przez wielu przedsiębiorców z Doliny Krzemowej do budowania startupów technologicznych. To jak stosować ją w praktyce nauczyłam się na półrocznym certyfikowanym kursie „Agile Development in Practice”, oferowanym przez University of Virginia w USA.  Ta metoda zarządzania projektami polega na dodawaniu do produktu cyfrowego takich funkcji, które mają największą wartość dla klienta. Aby odkryć te wartości, prowadzi się bardzo dużo analiz oraz testów. My prace nad aplikacją rozpoczęliśmy w październiku 2020 roku. Wówczas powstało wideo koncepcyjne oraz ankieta, w której przebadaliśmy potrzeby ekspertów co do systemu, z którego chcieliby korzystać. Na postawie tego feedbacku w lutym 2021 roku powstał prototyp. Po testach nanieśliśmy poprawki i wprowadziliśmy na rynek POC (proof of concept), czyli rozwiązanie, które już odzwierciedlało sposób działania aplikacji, ale jeszcze nią nie było. To był dla nas przełomowy moment, ponieważ wtedy zgromadziliśmy white list – pierwszą bazę oczekujących na produkt klientów, od których zbieraliśmy wymagania co do aplikacji i treści komunikacyjnych. Na gwiazdkę 2021 roku na ich telefonach pojawił się nasz MVP (minimum viable product) – czyli aplikacja, która posiada kluczową funkcję tj. łączy naszych Masterów ze sobą przy pomocy AI, w celu wymiany usług biznesowych.

Jakie postanowienia Noworoczne ma MasterMatch na ten rok?  

Chcemy kontynuować pracę nad aplikacją – tj., dodawać do niej coraz więcej funkcji ułatwiających kontakt Masterów ze sobą i maksymalnie zautomatyzować dla nich proces uzgadniania szczegółów ich współpracy. Naszym celem jest sieć 10 000 użytkowników – Masterów, z Polski i Europy, którzy sięgają po aplikację, aby odnaleźć dla siebie kluczowego partnera biznesowego 24/7.

Dzięki doświadczeniu zdobytemu w pracy przy projektach technologicznych z powodzeniem zwiększyłaś liczbę Masterów o 100% w 1 miesiąc. Największe wyzwania, jakie stoją przed Tobą przy tworzeniu takiej aplikacji, to…? 

Na pewno na ten moment największym wyzwaniem jest budowanie sieci Partnerów Biznesowych oraz finansowanie dalszego rozwoju aplikacji. Zapraszamy do współpracy wszystkie Kluby, Szkoły i Stowarzyszenia Biznesowe, które chcą poszerzyć katalog usług oferowanych członkom swoich społeczności oraz Ekspertów i Marki Osobiste, którym pomożemy zautomatyzować codzienną pracę z klientami. Jeśli chodzi o wsparcie finansowe – szukamy Inwestora Instytucjonalnego bądź prywatnego, których interesują investment ticket powyżej 1 mln PLN.

Jak możemy dołączyć do sieci jako Partner lub jako ekspert?

Dołączenie do profesjonalnej sieci ekspertów MasterMatch jest bardzo proste – wejdź na stronę MasterMatch.online, kliknij ‘Dołącz jako Master” i wypełnij formularz. To wszystko!

Jeśli interesuje Cię współpraca z nami jako Partner Biznesowy to napisz do nas maila na adres info@mastermatch.online, a my dobierzemy najlepsze rozwiązanie dla Twojej społeczności.

Inspirująca myśl, z którą chciałabyś zostawić naszych Czytelników? 

Wszystkim, którzy podążają za marzeniem o startupie – nikt nie mówi, że założenie i rozwój firmy jest łatwe. Dlatego ważne jest, aby zadbać o swój mindset – każdego dnia musisz być zmotywowany na tyle, aby konsekwentnie małymi kroczkami osiągać swoje cele. Wszyscy mamy marzenia, ale tylko działanie daje szansę na ich realizację. 

Rozmawiała: Ilona Adamska

0

Udostępnij:

Polecane artykuły

Jakie produkty kupujemy w sieci?

Akcesoria elektroniczne, artykuły dla zwierząt, artykuły spożywcze, obuwie, części i akcesoria do pojazdów – to tylko kilka kategorii, które wiodły prym w 2023 roku. Oto

Send Us A Message