Mikołaj Krzemiński: Jeśli chcesz coś osiągnąć, nigdy się nie poddawaj!

– Ludzie sukcesu cały czas próbują, aż do skutku. Jak nie drzwiami, to oknem. Jak nie oknem, to kominem. Jak nie kominem, to przez piwnicę
i tak w kółko – mówi Mikołaj Krzemiński, współautor aplikacji insbay.

Jak to się stało, że dwóch Polaków stworzyło innowacyjną aplikację insbay, która podbija rynek i chce być konkurencją dla światowych gigantów cyfrowych?

Pragmatycznie mógłbym zapytać, co łączy ludzi którym się „udało” i jest tylko jeden mianownik. Mianowicie to, że nigdy się nie poddali, że cały czas próbują, aż do skutku. Jak nie drzwiami, to oknem. Jak nie oknem to kominem. Jak nie kominem to przez piwnicę i tak w kółko. Pomysł narodził się już w 2018 roku. Tylko ogrom czasu zajmuje przekonanie do niego innych osób. Tak żeby zaufali Tobie. To nie jest łatwe nawet, jak zrealizujesz projekt zwykle ryzykując dużo więcej po swojej stronie. Co do gigantów, to chcemy być alternatywą dla firm, które chcą dotrzeć do wyselekcjonowanego konsumenta.

Pan i Pana wspólnik mają poważne epizody dotyczące edukacji i życia
w USA. Proszę o tym opowiedzieć?

W 2006 roku jako pierwszy w historii absolwent z Polski uzyskałem tytuł licencjata w Eckerd College (założony w 1957 roku) na Florydzie w Stanach Zjednoczonych. Później udało mi się uzyskać MBA z University of Wisconsin La Crosse i od dziesięciu lat buduję startupy w Europie, Stanach Zjednoczonych i Azji.

Maciej Szurek to marketingowiec z bogatym stażem w międzynarodowych korporacjach, niezależny konsultant ds. modelowania biznesowego. Do tego autor programu studiów podyplomowych ze Strategii Marketingowych i wykładowca akademicki na Uniwersytecie Vistula oraz uczestnik 5 programów akceleracyjnych w Polsce, Niemczech, Izraelu, Holandii i USA. Obaj jesteśmy absolwentami prestiżowego programu 500 Startups.

Czy fakt, że uczyliście się i pracowaliście w USA wpłynął na to, że stworzyliście taki produkt jak insbay?

Oczywiście. College wspominam jak najlepiej. On właśnie bardzo wpłynął na moją kreatywność i sposób myślenia. Podczas edukacji w Stanach wykładowcom udało się wbić mi do głowy tzw. American dream. W rozumieniu, że każdy wyznaczony cel można osiągnąć ciężką pracą i wieloma próbami. Każda błędna próba (w Polsce mówią błędnie – niepowodzenie), jest kolejnym schodkiem do odniesienia sukcesu. Maciej natomiast jest świetnym strategiem i doskonale wprowadza w życie wcześniej zaplanowane zadania. Dlatego tworzymy bardzo dobry zespół.

Jak wygląda w Polsce rzeczywistość do tworzenia i rozwijania takich innowacyjnych startupów?

Tak naprawdę w Polsce jesteśmy przypadkiem. Po zrobieniu tzw. pilota z TVP w Rodzince.pl, wyjechaliśmy do Korei Płd, gdzie odpaliliśmy pilota z Kanałem A w serialu Chef the Moon. Niestety podczas pandemii Korea zaprzestała produkcji serialów, na które mieliśmy podpisane kontrakty i wróciliśmy do domu. Jeżeli chodzi o Polskę, to mam raczej gorsze niż lepsze doświadczenia w rozwijaniu startup-ów. Dlatego z Maciejem zwiedziliśmy prawie cały świat, aby osiągnąć nasz cel.

Czy z insbay można korzystać tylko w Polsce? Jak wygląda konkurencja na tle insbay?

insbay w tej chwili jest dostępny w 26 krajach, ale tylko z kontentem programów z Polski. Jeżeli chodzi o konkurencję, to pomysł jest stary, ale jak do tej pory nikt sobie z nim nie poradził. Jest wiele różnych rozwiązań na świecie np. technologie wbudowane w interface telewizji, boxy lub inne oprogramowania jako dodatki to TV. Są aplikacje z zaawansowanymi algorytmami rozpoznającymi obrazy oraz dźwięk w serialach. Są też grupy na Facebook, które udostępniają takie informacje. My natomiast jesteśmy zwolennikami second screenu. Według nas najprostszym urządzeniem przy oglądaniu telewizji jest telefon widza, w tym przypadku aplikacja insbay w smartfonie. Czas jedynie pokaże, kto miał racje.

Dlaczego insbay powstał głównie z myślą o kobietach?

insbay powstał z myślą o widzach, którzy chcą dowiedzieć się więcej o inspiracjach z telewizji. Niemniej jednak szukaliśmy estetycznych rozwiązań z myślą o płci pięknej. Rozpoczęliśmy współpracę przy kanałach tematycznych TVN Style i HGTV, gdzie owszem 80% naszych użytkowników, to kobiety. Niniejsza proporcja może się zmienić wraz z włączeniem innych kanałów telewizyjnych bądź programów tematycznych.

Jakie ma Pan plany związane z insbay?

Skupiamy się przede wszystkim na rozwijaniu insbay w Polsce o nowe kanały i programy telewizyjne. Jednocześnie szukamy nowych rynków, dopóki nie mamy realnej konkurencji. Właśnie podpisałem kontrakt z akceleratorem https://www.ethaum.com/ odpowiedzialnym za płatnego pilota na rynku w Azji bądź w USA. Ethaum to wysoce ukierunkowany na wyniki ekosystem rozwoju startupów z ogromnym naciskiem na pozyskiwanie klientów. Prowadzimy też  wstępne rozmowy z producentami i nadawcami w Zachodniej Europie. Maciej Szurek już jest w Seattle w stanie Washington od kilku miesięcy. Na początku czerwca przedstawi godzinną prezentacje  w ramach https://usprnetwork.com/ Unified Strategies Public Relations ™ . To międzynarodowa sieć specjalistów ds. public relations i komunikacji marketingowej. A więc druga połowa roku zapowiada się jeszcze lepiej niż jej początek.

1+

Udostępnij:

Polecane artykuły

Send Us A Message