Posiadanie logo jest ważną częścią Twojej marki, ale jak zaprojektować odpowiednie logo dla swojej firmy? Jak powinno ono wyglądać i jak go używać? Odpowiedzi na wszystkie te pytania znajdziesz w tym tekście.
Znaczenie profesjonalnego logo
Logo to szybki i łatwy sposób na rozpoznanie Twojej marki przez klientów i potencjalnych klientów. Kiedy ktoś zobaczy Twoje logo, powinien natychmiast skojarzyć Twoją markę z nim oraz wspaniałymi produktami i usługami, które oferujesz. Mając to na uwadze, spróbuj stworzyć logo, które zapada w pamięć i odzwierciedla to, co robisz.
Kryteria dobrego logo
Oprócz powyższego logo musi być również spójne ogólnie z marką. Firma powinna używać ograniczonej liczby czcionek i kolorów w swoich materiałach marketingowych, w tym na stronie internetowej oraz we wszelkich postach w mediach społecznościowych i ulotkach marketingowych.
Te kolory i czcionki powinny być również częścią Twojego logo. Jeśli na przykład użyjesz innej czcionki, może ona nie pasować tak dobrze do Twojej witryny, która używa innych czcionek tekstowych.
Styl logo powinien również odzwierciedlać ogólnie markę. Czy Twoja marka jest jasna, kolorowa i z falistym tekstem i liniami, czy też jest to bardziej solidny styl z ciemniejszymi, bardziej profesjonalnymi kolorami i wzornictwem?
Biuro podróży może używać jaśniejszych kolorów i falistych linii (odbijających fale lub pofalowane góry do trekkingu), podczas gdy profesjonalna kancelaria prawna jest bardziej skłonna do korzystania z bardziej biznesowego projektu, który wydaje się profesjonalny i poważny.
Oto kilka dalszych wskazówek, które należy wziąć pod uwagę podczas projektowania logo:
Zrób swoje rozeznanie i badanie rynkowe
Zanim zaczniesz projektować swoje logo, upewnij się, że przeprowadziłeś badanie rynkowe, aby zrozumieć, co może działać najlepiej, a także co możesz, a czego nie możesz zrobić.
Powinno to obejmować zbadanie logo konkurencji oraz stylu i wzorów, których używają. Zadaj sobie pytanie „Jak mogę stworzyć logo wyróżniające się na tle konkurencji?”.
Ważne jest również, aby upewnić się, że Twoje logo jest zgodne z wszelkimi standardami branżowymi i że nie kopiujesz logo innych osób lub firm. Twoje logo powinno być niepowtarzalne, a także łatwe do rozpoznania i zapamiętania.
Stwórz różne koncepcje projektowe
Podjęcie decyzji o dokładnym projekcie logo może być trudną decyzją, a świetnym sposobem na uzyskanie najlepszego logo dla Twojej firmy jest stworzenie różnych koncepcji, które można przejrzeć.
Tak – może to nieco utrudnić podejmowanie decyzji dzięki większej liczbie opcji, ale pomaga to zapewnić Ci projekt, który jest najlepszy do stworzenia długoterminowej marki dla Twojej firmy.
Jeśli otrzymasz niewłaściwe logo i chcesz je zmienić, może to mieć szereg negatywnych skutków – od konieczności zmiany wszystkich materiałów marketingowych (tak, aby zawierały nowe logo) po krótkoterminową utratę rozpoznawalności marki (jako Twoi docelowi odbiorcy nie rozpoznają Twojego nowego logo).
Innymi słowy, upewnij się, że zrobiłeś to dobrze, patrząc na różne projekty.
Przetestuj go przed wdrożeniem
Innym sposobem na poprawienie swojego logo za pierwszym razem jest jego przetestowanie. Pytanie bliskich klientów, współpracowników i przyjaciół, co myślą o nowym logo, może wywołać problemy i wyzwania, o których nie myślałeś. Na przestrzeni lat zdarzały się ogromne niepowodzenia marketingowe (nawet ze strony dużych marek korporacyjnych), a kiepski projekt logo może być jednym z nich.
Sformułowanie graniczne
Twoje logo może zawierać nazwę Twojej firmy lub marki (i prawdopodobnie Twój slogan), ale nie powinno zawierać więcej słów niż to.
Logo powinno być wizualne, aby klienci mogli natychmiast rozpoznać Twoją markę i to, kim jesteś.
Jeśli używasz logo w swojej treści marketingowej (a powinieneś!), to zbyt dużo sformułowań może sprawić, że logo będzie wyglądać nieprofesjonalnie, a nawet na rozmyte. Na przykład strona internetowa z logo wypełnionym słowami może być trudna do zobaczenia lub odczytania na telefonie komórkowym.
Stwórz różne warianty loga
Żyjemy w świecie, w którym marketing internetowy wymaga, aby grafiki miały różne kształty i rozmiary.
Uważamy, że najlepsze logo są bardziej w formacie poziomym (2-3 razy szersze niż na wysokość, chociaż może się to różnić w zależności od ogólnego stylu), ale favicon (która jest ikoną lub obrazem na górze każdej zakładki w Twojej przeglądarce) wymaga, aby Twoje logo było idealnie kwadratowe. Oznacza to, że Twoje logo może wyglądać na przycięte, i nieprofesjonalne, gdy zostanie użyte jako favicon na górze Twojej witryny.
Loga są zwykle umieszczane na różnych tłach, od jasnych i wyraźnych (jak biały) po ciemniejszą teksturę. Jeśli używasz swojego logo w swoich postach w mediach społecznościowych, ciemne logo będzie nieczytelne na ciemnym tle.
Z tego powodu najlepiej jest mieć kilka wariantów dla jasnego i ciemnego tła, a także formatów rozmiarów. Pozwala to zmaksymalizować oddziaływanie Twojego logo w różnych okolicznościach.
Zapewnij przezroczystą wersję loga
Warto też mieć logo z przezroczystym tłem. Oznacza to, że możesz być bardziej elastyczny w użyciu i pozycjonowaniu swojego logo. Przezroczyste obrazy tła lepiej komponują się i zapewniają bardziej profesjonalny, stylowy wygląd.
Skorzystaj z profesjonalnego projektanta
Jeśli nie jesteś ekspertem od narzędzi do projektowania graficznego, najlepiej współpracować z profesjonalnym grafikiem, aby stworzyć najlepsze logo. Ich doświadczenie i umiejętności oznaczają, że możesz mieć do rozważenia różne koncepcje projektowe – a nawet wersje, których zaprojektowanie w przeciwnym razie zajęłoby ci kilka dni (zakładając, że uda ci się odnieść sukces!).
Twoje logo jest sercem Twojego marketingu i Twojej marki, więc warto zrobić to dobrze – a grafik jest najlepszym sposobem, aby to osiągnąć.
Gdzie używać swojego logo
Czy nie byłoby dla nas zbyt proste powiedzenie „Używaj swojego logo we wszystkich materiałach marketingowych”?
Może, ale to ma sens. Kiedy klient odwiedza Twoją witrynę, widzi Twoje posty w mediach społecznościowych lub czyta od Ciebie wydrukowaną ulotkę, musi wiedzieć, że to Twoja firma. Umieszczenie logo na wszystkich kanałach drukowanych i internetowych ma sens.
Oto krótka lista miejsc, w których warto rozważyć użycie swojego logo:
– Na zdjęciach postów w mediach społecznościowych (w lewym dolnym lub prawym rogu)
– U góry Twojej witryny dla każdej strony
– Jako favicon na Twojej stronie, aby Twoje logo znajdowało się w zakładce
– W podpisach e-mail dla Ciebie i Twojego zespołu
– W dowolnych dokumentach zorientowanych na klienta, takich jak guidebook czy broszura
– W drukowanych materiałach marketingowych i ulotkach
– Na slajdach w PowerPoint podczas prezentacji
– We wszelkich wycenach lub propozycjach, które wysyłasz do potencjalnych klientów!
Potrzebujesz pomocy przy brandingu?
Kamreno ściśle współpracuje z firmami, aby pomóc im zbudować markę, od której klienci chcą kupować. Jeśli zastanawiasz się nad nowym logo, wyślij swój brief, aby upewnić się, że jest prawidłowo zaprojektowane dla Twojej marki? Skontaktuj się już dziś, aby uzyskać bezpłatną konsultację.
Kontakt: https://www.facebook.com/profile.php?id=100085037826140