Chcesz zacząć biznes online? Oto co powinnaś wiedzieć.

Wiele osób, zwłaszcza po ostatnich wydarzeniach, stanęło w trudnej sytuacji zawodowej. Mniejsza ilość zleceń lub nawet utrata pracy zmusiła wiele z nas do postawienia sobie pytania: “co dalej?”. Pomysły na własny biznes, do tej pory głęboko ukryte, zaczęły kiełkować i nabierać kształtów. Od kilku lat prowadzę swoją działalność online i  obserwuję coraz większe zainteresowanie tematem rozpoczęcia biznesu w sieci. Kobiety zastanawiają się, w jaki sposób spieniężyć swoją wiedzę, jak zacząć zarabiać na swoim hobby i stworzyć kurs czy produkt dostępny online.

Jak zacząć biznes online?

No początek zastanów się, jakimi zasobami już dysponujesz: wiedzą, doświadczeniem, pomysłem, talentem? Jesteś księgową? Pracujesz w sprzedaży, marketingu? Zarządzasz projektami? Na pewno jest ktoś, dla kogo Twoje umiejętności okażą się przydatne i będzie chciał za nie zapłacić. Nie musisz wcale rezygnować z etatu — dodatkowym zajęciem możesz zająć się po godzinach. Spróbuj swoich sił jako freelancer. Powiedz o swoim pomyśle znajomym — oni na pewno znają kogoś, kto potrzebuje usług takich jak Twoje. Ogłoszeń możesz też szukać na przykład na Facebooku.  Znajdziesz tam wiele grup tematycznych oferujących pracę dla freelancerów.

Pomysły na własny biznes

Jeżeli z jakichś względów nie chcesz lub nie możesz wykonywać tego, co robiłaś do tej pory, zastanów się, czy nie masz jakiejś umiejętności, o której do tej pory nie myślałaś w kontekście zarobku. Może piszesz powieści albo książki dla dzieci?  Może zawsze chciałaś robić zdjęcia? A może masz talent manualny i potrafisz szyć lub malować? Masz pasję? To świetnie! Spróbuj stworzyć swój pierwszy produkt i zapytać znajomych. Jeśli wśród nich się nie uda, spróbuj sprzedać je na portalach sprzedażowych lub po prostu pokaż na swoim profilu na Facebooku  czy Instagramie.

Jak zwiększyć sprzedaż online?

Sprzedajesz już pierwsze produkty i chcesz rozwinąć swoją firmę? Świetnie funkcjonujesz w świecie offline (na przykład jako dietetyk czy trener) i chciałabyś przenieść swój biznes do Internetu?  Pomoże Ci w tym strategia marketingowa. Po pierwsze zobaczysz, czy wszystko, co robiłaś do tej pory, jest skuteczne. Czasem za brakiem klientów stoi problem techniczny na stronie czy sklepie. To mogą być niedziałające linki, zbyt długi proces zakupu czy brak kluczowych informacji o produkcie. Może się też okazać,  że nie przeprowadziłaś dokładnych badań na temat potrzeb  klienta i Twój produkt nie spełnia jego oczekiwań. Być może nie przeanalizowałaś wystarczająco konkurencji i Twoja usługa jest kopią usług bardziej znanej i dłużej istniejącej na rynku firmy. Aby zachęcić klientów do zakupu, powinnaś zbudować swoją wiarygodność, wyróżnić się, zapaść w pamięć, dać się poznać swoim odbiorcom.

To wszystko wymaga czasu, budowania zaufania, zbierania wokół siebie potencjalnych klientów i dawania im tego, czego potrzebują. Na początek niech będzie to jakaś dawka darmowej wiedzy (na przykład w postaci artykułów na blogu, podcastów, filmików na YouTube czy Facebooku), która pomoże rozwiązać ich problem. Następnym krokiem będą tańsze produkty, rozwiązujące problemy w szerszym zakresie. Następnie można przejść do kursów w różnych opcjach cenowych czy do programów abonamentowych. Takie działania wymagają wiedzy, zaangażowania, ale przede wszystkim szczegółowo opracowanej strategii komunikacji, która pozwoli poznać Twojego klienta, jego potrzeby, problemy, obawy i idealnie na nie odpowiedzieć. Dzięki strategii zaplanujesz działania w taki sposób, aby poprowadzić klienta z punktu A do punktu B. Od momentu zainteresowania Twoją marką czy produktem, przez zaangażowane aż po  zakup i polecanie dalej Twoich usług.

Dobrze opracowana i umiejętnie zakomunikowana strategia to podstawa sukcesu Twojej firmy.

Lucyna Malik  –  buduje kobiece biznesy z pasją

www.pasjawbiznesie.pl

Właścicielka marki “Pasja w Biznesie”

Strateg marki | Mentor | Konsultant marketingu online|

FB https://www.facebook.com/lucynamalik.pasjawbiznesie

LinkedIn https://www.linkedin.com/in/lucynamalik-strategie-kobiecych-biznesow/

0

Udostępnij:

Polecane artykuły

Jakie produkty kupujemy w sieci?

Akcesoria elektroniczne, artykuły dla zwierząt, artykuły spożywcze, obuwie, części i akcesoria do pojazdów – to tylko kilka kategorii, które wiodły prym w 2023 roku. Oto

Send Us A Message