Blog + pozycjonowanie = sposób na przetrwanie

Od kilku tygodniu żyjemy w odmiennej rzeczywistości. Większość sklepów, hoteli, firm usługowych i produkcyjnych została z dnia na dzień bez możliwości osiągania przychodów. Klienci, którzy korzystali na co dzień z towarów i usług, zostali pozbawieni możliwości wyjścia z domów. Kampania społeczna #zostańwdomu przyczynia się do minimalizowania nowych przypadków zachorowań na wirusa COVID-19, zwanego koronawirusem. Jednak taki stan rzeczy negatywnie wpływa na działalność gospodarczą. To co powinniśmy i możemy zrobić, to zadbać o to, aby klienci o nas nie zapomnieli. Czy pisanie bloga pomaga w utrzymaniu się na rynku? Czy pozycjonowanie z wykorzystanie SEO może pomóc przetrwać trudniejszy czas?

BLOG

Własna strona internetowa, a na niej blog. [t1] To jedno z tych miejsc, do których zaglądają Twoi klienci. Blog jest idealnym miejscem, gdzie możesz podzielić się tym, co wiesz lub co się u Ciebie dzieje. Ciekawym rozwiązaniem jest podzielenie bloga na bloki tematyczne:

  • porady,
  • artykuły,
  • mnie w mediach,
  • co nowego w firmie.

W sekcji porady/artykuły możesz umieścić swoje publikacje lub wiadomości z portali branżowych. Blog pełni funkcję również informacyjną o Tobie i Twoim biznesie. Pamiętaj o tym, żeby to, czym się dzielisz, pozytywnie wpływało na Twoją markę.

Wprowadzenie nowego produktu czy informacja o wydaniu Twojej książki będzie idealnym sygnałem dla Twoich klientów do kontaktu z Tobą. Zwróć proszę uwagę, aby treści pojawiające się na blogu niosły za sobą dodatkową wartość dla klienta. Powinny być publikowane regularnie. Jeśli prowadzisz subskrypcję, zadbaj o to, aby w kolejnych newsletterach pojawiała się informacja o nowym wpisie na blogu.  Pozwoli to Twoim klientom być z Tobą w ciągłym kontakcie. Jeśli uznasz za wartościowe, dziel się informacjami z Twojej branży z kraju i ze świata. Możesz w ten sposób zapewnić sobie dostęp do codziennych wiadomości, a Twoi klienci zyskają zbiór najważniejszych informacji w jednym miejscu.

POZYCJONOWANIE

Prowadzenie bloga jest jednym ze sposobów na pozycjonowanie siebie i swojej firmy w sieci. Samo pisanie nie wystarczy. Warto wiedzieć jak pisać, abyśmy pojawiali się w wyszukiwarce Google na najwyższych pozycjach. Zaczynając pisanie wybierz TEMAT, który zainteresuje Twoich czytelników. Postaraj się, aby nie był zbyt długi. Bardzo dobrze sprawdzają się tytuły w stylu:

  • 5 sposobów na biznes online
  • Jak zachować płynność finansową firmy?
  • Blog + pozycjonowanie = sposób na przetrwanie

Kolejnym krokiem będzie ustalenie SŁÓW KLUCZOWYCH (keywords, fraz kluczowych).  Słowa kluczowe są bardzo ważnym element SEO, ponieważ odnoszą się one bezpośrednio do haseł, które wpisywane są przez użytkowników w Internecie. Słowa te będą się wielokrotnie pojawiały w tekście, a tym samym odpowiednio pozycjonowały waszą stronę. Keywords to logiczny ciąg znaków stosowany w pozycjonowaniu, są to nie tylko słowa, ale także grupy wyrazów, takie np. jak „szkolenia online” czy „książka do czytania”.

Po ustaleniu słów kluczowych możesz zabrać się za pisanie swojego wpisu w podzielę na WSTĘP, LEAD, ŚRÓDTYTUŁY i ZAKOŃCZENIE. Takie uporządkowanie treści pozwoli czytelnikowi mieć poczucie wartościowej treści, którą czyta. Wstęp ma być na tyle interesujący, żeby czytelnik chciał przejść do dalszej treści. Ma zawierać opis tego o czym jest wpis, ale nie zdradzać szczegółów. Pisz od ogółu do szczegółu. Najciekawsze zostaw na koniec. Ma być jak u Hitchcocka – najpierw trzęsienie ziemi, a potem napięcie będzie narastać. Pamiętaj, że SŁOWA KLUCZOWE powinny pojawić się kilkakrotnie (max trzy razy) w każdym ze śródtytułów – akapitów tematycznych, które moją stanowić odpowiedź na pytanie lub rozwinięcie myśli np. BLOG, POZYCJONOWANIE, PRZETRWANIE. W zakończeniu postaraj się podsumować całość treści i zostaw czytelnikowi pytanie, które zechce go przyciągnąć do kolejnych Twoich wpisów.

Pamiętaj PISZ DYNAMICZNIE, NIE ZANUDZAJ.

PRZETRWANIE

Nie mamy wiedzy, jak długo będzie trwała obecna sytuacja. Przyglądając się historycznym danym możemy jedynie przewidywać co się może wydarzyć. Obecna sytuacja na pewno spowolni gospodarkę. Mogę pojawić się redukacje zatrudnienia oraz utrata płynności w przedsiębiorstwa, co jest najgroźniejszą konsekwencją rodzącego się kryzysu. Należy pamiętać, że musimy nadal realizować działania promocyjne i marketingowe, żeby klienci o nas nie zapomnieli. Odpowiednie działania marketingowe, prowadzone w sposób ciągły i długotrwały pozwalają na utrzymanie stałego kontaktu z klientami. Prowadzenie bloga czy pisanie artykułów eksperckich do portali branżowych, w każdym czasie jest bardzo dobry sposobem na niskobudżetowy marketing i promocję siebie i swojego biznesu.

Jako dziennikarka ekonomiczna oraz przedsiębiorczyni wiem, jak ważne jest dbanie o świadome budowanie marki osobistej, i jak wiele czasu należy temu poświęcić. Dlatego, zarówno w mojej redakcji – Akademii Kobiecej Przedsiębiorczości, jak i u moich klientów zewnętrznych, dla których piszę artykuły, dbam o regularne publikowanie wartościowych treści oraz właściwe pozycjonowanie SEO. Wpis na blogu, artykuł branżowy, a może własna książka? Sam zdecyduj i nie poddawaj się. Po burzy zawsze wychodzi słońce.

Elżbieta Jachymczak – dziennikarka ekonomiczna, Prezes Zarządu Akademii Kobiecej Przedsiębiorczości

www.jachymczak.pl

1+

Udostępnij:

Polecane artykuły

Send Us A Message