Anna Matuszewska: Kochaj świat, celebrując codzienność życia

– Zachwycam się każdego dnia nawet najdrobniejszym kadrem życia. Zachwyca mnie fakt, że codziennie mogę otworzyć oczy i podziwiać piękno tego świata. Zachwycam się tym, co mnie otacza i czego mogę codziennie doświadczać: spotkań z bliskimi i przyjaciółmi, wspólnych podróży, tych dalekich i tych wewnątrz siebie – mówi Anna Matuszewska, założycielka marki Fabrica de Pasjone, pracowni White Fabrica by Fabrica de Pasjone, Fabryki rekwizytów i marki Pudełko Kwiatów.

Czym się zajmujesz na co dzień? Jaka jest Twoja filozofia prowadzenia biznesu?

Na co dzień zajmuję się upiększaniem przestrzeni. Aranżuję, dekoruję, inspiruję. Pracuję z kwiatami i wśród kwiatów. Bo moją miłością jest pasja, z jaką tworzę, a kwiaty są jej zwierciadłem.

Na czym polega wyjątkowość Twojego biznesu? Czym się wyróżniasz na tle konkurencji?

Jestem przede wszystkim sobą. Nikogo nie udaję i nie naśladuję. Mam swój własny styl i charyzmę, a tego nie da się powtórzyć. Nie ma dla mnie rzeczy niemożliwych do zrealizowania. Kocham to, co robię, więc wszechświat mi sprzyja.

Czy pasja może być sposobem na biznes?

Oczywiście. Nie wyobrażam sobie, by moja praca mnie nie cieszyła, nie sprawiała mi frajdy. Pasja daje wolność w kreowaniu i tworzeniu, wywołując u odbiorcy przyjemność i zachwyt.

Czy Twoja działalność biznesowa powstała z pasji, czy raczej z chłodnej kalkulacji?

Z pasji tworzenia. Z potrzeby otaczania się pięknem. Z kreatywności.

Czym dla Ciebie jest pasja? Masz jej własną, prywatną definicję?

Pasja to oddech i wolność. To impuls. Inspiracja. Kreatywność i kreacja. To każdy moment. To piękno. To wschód i zachód. To bezwarunkowa miłość. Pasja to celebracja codziennego życia w miłości i zachwycie.

Czy biznes bez pasji ma szansę na sukces?

Myślę, że ma, ale na innych warunkach, z inną energią. Moje przekonania, jak i doświadczenie, pokazują, że biznes, który prowadzimy z miłością i pasją, przetrwa nawet największe burze i sztormy. Daje poczucie bezpieczeństwa i finansową wolność.

Co daje Ci poczucie spełnienia i sprawia, że chce Ci się żyć, działać, pracować?

Zachwycam się każdego dnia nawet najdrobniejszym kadrem życia. Zachwyca mnie fakt, że codziennie mogę otworzyć oczy i podziwiać piękno tego świata. Zachwycam się tym, co mnie otacza i czego mogę codziennie doświadczać: spotkań z bliskimi i przyjaciółmi, wspólnych podróży, tych dalekich i tych wewnątrz siebie. Zachwycam się wspólnym czasem z moimi trzema Ukochańcami. Zachwycam się życiem i za ten zachwyt ogromnie dziękuję, bo nie zawsze tak było. Moje doświadczenie pokazuje, że można wszystko zmienić, to od nas zależy, czy podejmiemy ten wysiłek.

Jakimi wartościami kierujesz się w życiu?

Miłość jest dla mnie najważniejszą emocją, to lekarstwo absolutnie na wszystko. Miłość, szacunek, uczciwość i lojalność do siebie, ale też do świata, do ludzi, do męża, do dzieci, do życia, do pracy.

Co jest największą siłą kobiet, nie tylko w biznesie?

Nasza kreatywność, zaradność, poświęcenie, odwaga, wytrwałość i nasze wewnętrzne piękno, to ono daje nam siłę i moc.

Wiara w to, co się robi, ciężka praca, pokora, kreatywność – to dobry przepis na sukces. Jaka jest Twoja definicja sukcesu?

Miłość, zaangażowanie i to, co najważniejsze – nasze przekonania. Jeśli będziemy żyć w przekonaniu, że nam się nie uda, to wszechświat właśnie takie rozwiązanie nam podeśle. Bo to my tę potrzebę wysyłamy do wszechświata, a ten zawsze nam sprzyja. Jeśli uważasz, że musisz ciężko pracować, żeby osiągnąć sukces, to tak właśnie będzie. Jeśli zmienisz swoje podejście, Twoja praca będzie lekka, przyjemna i przyniesie Ci obfitość finansową. To tak jak z miejscem parkingowym. Na mnie zawsze czeka wolne miejsce, tuż pod samym wejściem, nawet na najbardziej zatłoczonej ulicy. Mój Ukochaniec zawsze parkował trzy ulice dalej, bo zakładał, że nie uda mu się zaparkować bliżej – i tak zawsze było. Odkąd zmienił swoje podejście, zawsze znajduje wolne miejsce tuż przed wejściem. I tego właśnie, kochane kobiety biznesu, Wam ogromnie życzę – właściwych przekonań.

Wolność wyboru nie ma ceny. Jak rozumiesz wolność w biznesie?

Dla mnie wolność w biznesie to zadowolenie z tego, co realizuję. To możliwość kreowania w zgodzie ze sobą i możliwość słuchania swojej intuicji. To dzięki niej decyduję o tym, w który projekt wchodzę, a który mi nie służy.

Wierzysz w kobiecą intuicję? Kierujesz się nią przy podejmowaniu kluczowych decyzji biznesowych?

 Tak, oczywiście. To chyba jeden z najskuteczniejszych aspektów naszej wewnętrznej mocy. Nigdy się nie zawiodłam, słuchając samej siebie, swojej intuicji i swojego ciała.

Życiowe motto. Złota myśl, którą chciałabyś przekazać Czytelniczkom.

Kochane Kobiety, Kobietki, Babeczki, Dziewczyny. Życzę Wam, byście przede wszystkim kochały siebie – bo to najważniejsze. Wtedy wszystkie sprawy ułożą się same. Daj sobie prawo, do wszystkiego o czym marzysz, daj sobie prawo do najdrobniejszych przyjemności: idź na masaż, zrób sobie kąpiel w olejkach i w blasku świec, spotkaj się z koleżanką, idź do kina. Nie przedkładaj siebie nad innych i nie tłumacz, że dzieci, praca, zakupy… Świat się nie zawali, jeśli tego nie zrobisz. A bez zadowolonej Ciebie ten świat nie jest taki piękny. Kochaj wszystko, co robisz i jak robisz, nawet jak Ci coś nie wychodzi. Kochaj świat i celebruj jego codzienność, a będziesz szczęśliwa. Z miłością i wdzięcznością – Ania.

Rozmawiała: Ilona Adamska

ANNA MATUSZEWSKA

Autorka wielu scenografii oraz aranżacji i dekoracji florystycznych. Jej prace pojawiły się w wielu magazynach i książkach branżowych. Współpracuje z TV, tworząc aranżacje do wielu programów. Założycielka marki Fabrica de Pasjone, pracowni White Fabrica by Fabrica de Pasjone, Fabryki rekwizytów i marki Pudełko Kwiatów. Kocha podróże, Hiszpanię, Tajlandię, Gaudiego, Salvadora Dali, nurkowanie, żużel, WRC, lata 20. i 40. Kocha różnorodność w aranżacjach – zarówno we florystyce, jak i w scenografii. Swoje inspiracje czerpie z architektury, świata mody i natury. Najbardziej lubi te wyzwania, które umożliwiają nadanie indywidualnego charakteru danemu projektowi. Miłośniczka motocykli, bieli, monster oraz stylu greenery i boho.

Wywiad pochodzi z książki “Lwice Biznesu. Kobiety sukcesu o pasji w biznesie”. Książka do nabycia na www.ikmag.pl/sklep.

0

Udostępnij:

Polecane artykuły

Send Us A Message